Mensen met een uitdaging

De kernteams van Careflex Uitdagende Zorg ondersteunen instellingen door het hele land met de meest complexe zorg. Ze krijgen te maken vaak heel bijzondere, maar ook kwetsbare mensen. Iedere situatie is anders, ieder geval is uniek. Toch hebben al die cliënten, met al die verschillende achtergronden, diagnoses en karakters, iets belangrijks met elkaar gemeen. Het zijn mensen met een uitdaging. En daar willen wij ze bij helpen.

neem contact met ons op

Careflexers voelen elke dag de ambitie om de wereld een beetje mooier te maken voor kwetsbare mensen. Een ander helpen en een lach op het gezicht toveren, dat is het mooiste geschenk van de dag. Maar wat als je er zelf even niet uitkomt, durf je dan om hulp te vragen?  

Hoe krachtig is het als je naast geven ook kan ontvangen. We delen vandaag een succesverhaal over een mede-Careflexer die zo dapper was om ja te zeggen op de vraag: zal ik je helpen? Deze Careflexer vertelt zelf het verhaal:  

Slapeloze nachten 

We hebben allemaal wel eens een maand waarin je salaris eerder op is dan verwacht, dan moet je een oplossing bedenken. Maar wat als je het ene gat vult met het andere gat? Dan bezorgt het je slapeloze nachten.  

Het gaat om het gevoel dat je er continue mee bezig bent  

Als je in de positie zit dat je schulden hebt, dan houd je dat het liefst geheim. Het maakt niet uit of je zelf verantwoordelijk bent voor deze schulden of dat het komt door externe situaties. Het gaat om het gevoel dat je er continue mee bezig bent. Je stopt de brieven weg tot aan het einde van de maand en je blijft piekeren over de mogelijkheden.  

Mogelijkheden onderzoeken 

De mogelijkheden zijn soms dichterbij dan je denkt. Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een voorschot of je keuzebudget eerder uit laten betalen. Dat is natuurlijk super fijn, maar het is niet altijd genoeg. 

Dan had hij maar inzicht, ik kon het niet meer alleen

Een onverwachte mail 

Voor mij was het heel raar dat Nardo (directeur van Careflex) mailde of hij kon helpen. Ik vond dit heel fijn, maar dacht ook: hey hallo, zo goed wil ik niet in mijn kaarten laten kijken. Nardo gaf niet op, want hij mailde nog eens en belde mij uiteindelijk. Hij bood aan om samen te kijken waar we aanpassingen konden doen om het makkelijker te maken voor mij. Ik heb geen moment geaarzeld en alle gegevens gestuurd, zodat er geen weg terug meer was. Dan had hij maar inzicht, ik kon het niet meer alleen. We hebben een heel fijn gesprek gehad, ik vond het vooral fijn om te merken dat ik toch echt wel op de goede weg was.   

Goede afspraken maken 

Ik heb met Nardo afspraken kunnen maken over het maandelijkse voorschot. Daarna kwam Stephanie van de afdeling finance om de hoek kijken om te helpen. Elke maand hebben we samen gekeken wat het meest gunstig was, bijvoorbeeld op welke manier ik het beste het keuzebudget in kon zetten. Dankzij die steuntjes in de rug heb ik de schulden af kunnen betalen en is nu het voorschot aan de beurt om weg te werken.  

Zet je schroom opzij en doe het

Zet je schroom opzij

Dus heeft het nut om hulp te vragen? Jazeker! Zet je schroom opzij en doe het. Het moment dat blijkt dat je het hebt opgelost is werkelijk zo bevrijdend, dat is niet normaal! Je bent zelf uiteindelijk verantwoordelijk maar je hoeft het niet alleen te doen. Samen 100% gaat hier ook op.