Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Vertrouwen is een belangrijke bouwsteen voor een goede samenwerking. Het kernteam van Careflex werd ingezet om een stabiele werkomgeving te creëren bij GGZ Breburg. Zorgmanager Miranda van den Berk vertelt over het mooie succes dat volgde.
Careflex zorgmanager Saskia kreeg een bijzonder project overgedragen: een pleeggezin had begeleiders met pedagogische vaardigheden nodig om op te passen voor drie kinderen van het gezin. Lees hoe het kernteam verbinding maakte met de kinderen.
Als cliënt Niek zich niet veilig voelde werd hij agressief . Helaas werkten de alarmsystemen niet altijd en was er daardoor bij noodsituaties niet altijd directe hulp. Lees hoe dit verhaal toch een succes werd!
Na 16 jaar lang in de gehandicaptenzorg en werken als zzp’er begon Rachid Oujamaa eerder dit jaar bij Careflex. In dit verhaal deelt hij zijn ervaring en waarom Careflex perfect bij hem past.
Bij Careflex Opleiden bieden we trainingen maat. Zorgorganisatie William Schrikker wilde meer weten over hoe je je als jeugdbeschermer bij complexe scheidingen beweegt door het web van verschillende hulpverleners waarmee je moet samenwerken. Lees hier alles over de training en hoe die tot stand kwam.
Zorginstelling Pergamijn wilde cliënten Koen en Leon niets liever geven dan de zorg die ze verdienen. Door hun complexe problematiek en uitval van personeel was hier hulp bij nodig. Lees hier hoe we dat acht jaar geleden aanvlogen.
Gebarentaal kan een mooi middel te zijn om beter te communiceren met een cliënt. Daarom bieden we onze medewerkers de mogelijkheid tot het volgen van een driedaagse gebarentaaltraining verzorgd door Kentalis. Deelnemers vertellen over hun ervaring.
Hoe ondersteunen we Careflexers bij het omgaan met escalaties? Intervisie is hiervoor een mooi middel. Laura van Eetvelde deelt hoe intervisie haar en de rest van het kernteam hielp henzelf, maar ook de cliënt, beter te begrijpen.
Hoe ondersteunen we Careflexers bij het omgaan met escalaties? We vertellen je over onze trainingsweek, hoe zorgmanager Lyzanne haar medewerkers coacht rond escalaties en hoe onze medewerkers met een escalatie omgaan zodat ze hiervan kunnen leren.