cd

Mensen met een uitdaging

De kernteams van Careflex Uitdagende Zorg ondersteunen instellingen door het hele land met de meest complexe zorg. Ze krijgen te maken vaak heel bijzondere, maar ook kwetsbare mensen. Iedere situatie is anders, ieder geval is uniek. Toch hebben al die cliënten, met al die verschillende achtergronden, diagnoses en karakters, iets belangrijks met elkaar gemeen. Het zijn mensen met een uitdaging. En daar willen wij ze bij helpen.

neem contact met ons op

Een persoonlijk succesverhaal: Schuldvrij!

28-05-2021

Careflexers voelen elke dag de ambitie om de wereld een beetje mooier te maken voor kwetsbare mensen. Een ander helpen en een lach op het gezicht toveren, dat is het mooiste geschenk van de dag. Maar wat als je er zelf even niet uitkomt, durf je dan om hulp te vragen?  

Hoe krachtig is het als je naast geven ook kan ontvangen. We delen vandaag een succesverhaal over een mede-Careflexer die zo dapper was om ja te zeggen op de vraag: zal ik je helpen? Deze Careflexer vertelt zelf het verhaal:  

Slapeloze nachten 

We hebben allemaal wel eens een maand waarin je salaris eerder op is dan verwacht, dan moet je een oplossing bedenken. Maar wat als je het ene gat vult met het andere gat? Dan bezorgt het je slapeloze nachten.  

Het gaat om het gevoel dat je er continue mee bezig bent  

Als je in de positie zit dat je schulden hebt, dan houd je dat het liefst geheim. Het maakt niet uit of je zelf verantwoordelijk bent voor deze schulden of dat het komt door externe situaties. Het gaat om het gevoel dat je er continue mee bezig bent. Je stopt de brieven weg tot aan het einde van de maand en je blijft piekeren over de mogelijkheden.  

Mogelijkheden onderzoeken 

De mogelijkheden zijn soms dichterbij dan je denkt. Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een voorschot of je keuzebudget eerder uit laten betalen. Dat is natuurlijk super fijn, maar het is niet altijd genoeg. 

Dan had hij maar inzicht, ik kon het niet meer alleen

Een onverwachte mail 

Voor mij was het heel raar dat Nardo (directeur van Careflex) mailde of hij kon helpen. Ik vond dit heel fijn, maar dacht ook: hey hallo, zo goed wil ik niet in mijn kaarten laten kijken. Nardo gaf niet op, want hij mailde nog eens en belde mij uiteindelijk. Hij bood aan om samen te kijken waar we aanpassingen konden doen om het makkelijker te maken voor mij. Ik heb geen moment geaarzeld en alle gegevens gestuurd, zodat er geen weg terug meer was. Dan had hij maar inzicht, ik kon het niet meer alleen. We hebben een heel fijn gesprek gehad, ik vond het vooral fijn om te merken dat ik toch echt wel op de goede weg was.   

Goede afspraken maken 

Ik heb met Nardo afspraken kunnen maken over het maandelijkse voorschot. Daarna kwam Stephanie van de afdeling finance om de hoek kijken om te helpen. Elke maand hebben we samen gekeken wat het meest gunstig was, bijvoorbeeld op welke manier ik het beste het keuzebudget in kon zetten. Dankzij die steuntjes in de rug heb ik de schulden af kunnen betalen en is nu het voorschot aan de beurt om weg te werken.  

Zet je schroom opzij en doe het

Zet je schroom opzij

Dus heeft het nut om hulp te vragen? Jazeker! Zet je schroom opzij en doe het. Het moment dat blijkt dat je het hebt opgelost is werkelijk zo bevrijdend, dat is niet normaal! Je bent zelf uiteindelijk verantwoordelijk maar je hoeft het niet alleen te doen. Samen 100% gaat hier ook op.  

De BBL-opleiding is een sprong in het diepe, maar wel een leuke!

Sander Baijens Bertens is in oktober begonnen met onze BBL-opleiding Sociaal Werk niveau 4. Samen met de andere lerende medewerkers van zijn klas behoort hij tot alweer de tweede lichting. We horen Sander uit over zijn ambities om de BBL-opleiding te doen, hoe hij het afgelopen half jaar heeft ervaren én hoe hij kijkt naar de toekomst.

Careflex start met een coachtraject voor medewerkers 

We zetten in op de blijvende ontwikkeling van onze medewerker. Daarom startten we vorig jaar met een coachtraject. De eerste groep heeft de vierdaagse training zojuist afgerond. Lees meer over wat ze geleerd hebben en hoe ze hun nieuwe kennis en vaardigheden inzetten op de werkvloer.

Wij zijn authentiek, gastvrij en kundig, maar wat betekent dat eigenlijk?

Authentiek, kundig en gastvrij, daar staan we bij Careflex voor. Kernwaarden zijn er niet alleen om te benoemen, maar om te verweven in je organisatie. Vandaag nemen we je mee in de visie achter onze kernwaarden, hoe we medewerkers hierin meenemen én hoe zij hieraan invulling geven in het werk dat ze doen in de zorg.