Wat heeft de cliënt eraan?


De opleidingen en trainingen die we bij Careflex verzorgen voor zowel het eigen team als medewerkers van andere organisaties, zijn uitgesproken praktijkgericht. Het gaat om vaardigheden waarmee je meteen de volgende dag al aan de slag kunt en die direct resultaat opleveren. De vraag ‘Wat heeft de cliënt eraan?’ is de essentie van onze zorg en dus ook van alle trainingen, coachingtrajecten en intervisiebijeenkomsten van Careflex Opleiden.

Ruim 10 jaar ervaring

Careflex Opleiden was aanvankelijk bedoeld voor eigen medewerkers. De zorgkwaliteit die wij willen leveren kan alleen maar bereikt worden met goed opgeleide professionals. Met mensen die behalve over de juiste houding en liefde voor het vak, ook beschikken over de juiste kennis en vaardigheden. Met de expertise die we de afgelopen 10 jaar hebben opgedaan, verzorgen we ook cursussen voor medewerkers van andere organisaties.

Wat wil je straks kunnen?

Iedere training is maatwerk. Het gaat iedere keer weer om unieke mensen, unieke problemen en unieke organisaties. Voordat we een training of cursus op maat ontwikkelen, willen we ook contact hebben met de zorgverleners zelf, met het team dus en niet alleen met de teamleiders. De vraag is altijd: wat wil je aan het eind van de training kunnen? Kennis kan daarbij ondersteunend zijn, maar is nooit de hoofdmoot van het programma.

Duidelijke doelstellingen

We verzorgen individuele en teamgerichte trainingen, coachen en organiseren inspiratiesessies en workshops. Altijd gericht op de praktijk van de complexe zorg. En altijd met de cliënt centraal. Trainingen worden dus afgestemd op een specifieke ontwikkelvraag en op een specifieke zorgomgeving. We formuleren haalbare en toetsbare doelstellingen en zorgen door herhaling voor het borgen van nieuwe inzichten en vaardigheden.